اخبار روزفناوری

اپل اولین iMac خود را 26 سال پیش امروز عرضه کرد و با بدنه شفاف خیره کننده، شاسی تخم مرغی شکل و موارد دیگر خود را از دیگران جدا کرد.

اپل اولین iMac خود را 26 سال پیش امروز عرضه کرد و با بدنه شفاف خیره کننده، شاسی تخم مرغی شکل و موارد دیگر خود را از دیگران جدا کرد.

مجموعه iMac گواهی بر این است که چگونه سخت‌افزار با کیفیت می‌تواند در آزمون زمان دوام بیاورد، زیرا بیش از دو دهه و نیم پس از عرضه اولین مدل، اپل همچنان به انتشار نسخه‌های جدیدتر ادامه می‌دهد و جدیدترین‌ها دارای ویژگی‌های این شرکت هستند. چیپست 3 نانومتری M3. در اینجا، ما به نحوه رونمایی استیو جابز از کامپیوتر همه کاره در 15 آگوست 1998 نگاه می کنیم و به لطف طراحی که هم جذاب و هم تزئین شده بود، آن را با اختلاف قابل توجهی متمایز کرد.

رایانه رومیزی جدید اپل که iMac G3 نامیده می شود، نظرات متفاوتی را به همراه داشت، اما این اظهارات منفی تأثیر مخربی بر فروش نداشتند

جانی آیو، مدیر اجرایی سابق طراحی صنعتی اپل، و تیمش مسئول توسعه قاب شفافی بودند که شکل قطره اشک داشت. با ظاهر جدید، iMac G3 زیبایی‌شناسی را به رخ می‌کشد که آن را از رقبا متمایز می‌کرد و شاید همین دلیلی بود که مشتریان به آن هجوم آوردند. نکته جالب در مورد این نسخه این است که در زمانی منتشر شد که اپل با خونریزی شدید مالی مواجه بود و نمی توانست در تجارت رایانه های شخصی رقابت کند.

d8a7d9bed984 d8a7d988d984db8cd986 imac d8aed988d8af d8b1d8a7 26 d8b3d8a7d984 d9bedb8cd8b4 d8a7d985d8b1d988d8b2 d8b9d8b1d8b6d987 daa9d8b1 66be1156cf6fd

خوشبختانه، استیو جابز به عنوان مدیرعامل به شرکت بازگشت و او و جووی رابطه نزدیکی با تمرکز منحصر به فرد برقرار کردند. تبدیل طراحی صنعتی به بخش اصلی استراتژی اپل. حوزه دیگری که تیم روی آن متمرکز بود داشتن طرحی بود که همه آن را به خاطر داشتند اما با قیمتی که مضحک تلقی نمی شد مهر خورده بود. با نگاهی به گذشته، فروش اپل iMac مقرون به صرفه امروز غیرقابل شنیدن خواهد بود، اما غول کوپرتینویی واقعاً نیاز داشت که در بخش رایانه های شخصی ارزان قیمت توپ را به دست آورد.

تیم طراحی جونی آیو همچنین بر روی معرفی رنگ‌هایی که احساسات مثبت را القا می‌کنند تمرکز لیزری داشتند، به همین دلیل است که iMac G3 در رنگ‌های روشن مختلف عرضه می‌شود. همان فلسفه برای عرضه M1 iMac اعمال شد، زیرا آن نیز با رنگ‌های جذابی عرضه شد و در عین حال سطوح نازکی باورنکردنی را به رخ می‌کشید. راه اندازی این رایانه با کمک یک صندوق تبلیغاتی 100 میلیون دلاری انجام شد که به افزایش فروش کمک کرد و با سخت افزار قابل توجهی مانند پردازنده PowerPC G3 با کلاک 233 مگاهرتز، پردازنده گرافیکی ATI Rage، فضای 4 گیگابایتی هارد دیسک، درایو CD-ROM و غیره عرضه شد.

متأسفانه، طراحی پر زرق و برق iMac G3 نتوانست آن را از خشم بررسی‌ها نجات دهد، زیرا اکثر آنها از کمبود پورت‌های قدیمی، اسلات‌های توسعه و جایگزین‌های خارجی پرهزینه برای فلاپی دیسک در این رایانه انتقاد کردند. . برخی دیگر از عملکرد رایانه ابراز تاسف کردند و گفتند که اگرچه عملکرد خوبی داشت، اما ضعیف بود. خوشبختانه، مطبوعات منفی تأثیری بر فروش نداشتند، زیرا اپل از 878 میلیون دلار ضرر در سال 1997 به درآمد 414 میلیون دلاری در سال 1998 رسید و گزارش سود پس از یک خشکسالی سه ساله را گزارش کرد.

با توجه به موفقیت خود، اپل به عرضه مدل های متوالی ادامه داد و تا جولای سال 2000، iMac 3.7 میلیون دستگاه فروخته شد. این فروش چشمگیر به شرکت مستقر در کالیفرنیا بالشتک مالی بسیار مورد نیاز را داد تا به سمت یک سیستم عامل مدرن حرکت کند و در عین حال بقیه خط تولید مک را تازه کند. سرانجام، اپل به پردازنده‌های اینتل روی آورد و شروع به انتشار مک‌های قابل حمل برای مشتریانی کرد که نمی‌خواستند در یک موقعیت واحد باقی بمانند. اکنون، اپل به خوبی روی تولید چیپست های سفارشی خود برای طیف گسترده ای از مدل ها سرمایه گذاری کرده است و با توجه به وضعیت تریلیون دلاری خود، احتمالاً به این کار ادامه خواهد داد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا